24 lutego 2020
A A A

Zmiany w opiece medycznej PZU Zdrowie

WAŻNE INFORMACJE DLA PACJENTÓW

od 1 maja 2020 roku pacjenci PZU Zdrowie nie będą mogli korzystać z centrów medycznych Enel-Med. W związku z tym przygotowaliśmy dla Ciebie szereg dogodnych rozwiązań.

 

Rozbudowujemy sieć placówek PZU Zdrowie

Zachęcamy do kontynuacji leczenia w placówkach medycznych PZU Zdrowie. 
Sprawdź lokalizację centrów medycznych z naszej sieci znajdujących się najbliżej Twojej dotychczasowej przychodni Enel-Med.

Listę wszystkich placówek medycznych PZU Zdrowie znajdziesz na:
www.pzuzdrowie.pl/nasze-placowki

Z opieki medycznej PZU możesz korzystać w 130 własnych placówkach PZU Zdrowie oraz ponad 2 100 placówkach partnerskich w 600 miastach w Polsce.

Placówki medyczne PZU Zdrowie to:

  • szybkie terminy wizyt i grafiki lekarzy widoczne dla pacjentów,
  • historia choroby w jednym miejscu,
  • nowoczesny sprzęt diagnostyczny,
  • programy profilaktyczne.

Wspieramy Cię w procesie leczenia

Kontynuacja leczenia pacjentów z chorobami przewlekłymi

Jeśli w centrum Enel-Med leczyłeś(aś) się na choroby przewlekłe, zorganizujemy dla Ciebie wygodną kontynuację długotrwałego leczenia w placówkach medycznych PZU Zdrowie.

  • Wyślij mail na adres liniazdrowia@pzu.pl, wpisując w temacie „Leczenie przewlekłe” i napisz:
    • jaką lokalizacją jesteś zainteresowany (miasto, ewentualnie dzielnica),
    • jakiej specjalizacji lekarskiej potrzebujesz,
    • podaj swój numer telefonu do dalszego kontaktu.
  • Nasz zespół medyczny skontaktuje się Tobą i po omówieniu Twoich potrzeb zdrowotnych, umówi Cię na wizytę u właściwego lekarza specjalisty w wybranej przez Ciebie placówce medycznej PZU Zdrowie.
  • Dodatkowo przekażemy rekomendacje i instrukcje na temat zakresu oraz sposobu przeniesienia dokumentacji medycznej do wybranej placówki PZU Zdrowie.

Przeniesienie historii choroby

Kiedy warto przenieść swoją historię choroby do wybranej przez Ciebie placówki medycznej PZU Zdrowie:

  • jeśli leczysz się przewlekle - przenieś wyniki badań laboratoryjnych i diagnostycznych oraz opisy konsultacji specjalistycznych z ostatniego roku,
  • jeśli miałaś / miałeś wykonywane jakiekolwiek zabiegi (np. chirurgiczne) - przenieś kartę informacyjną z leczenia szpitalnego z opisem wykonanego zabiegu,
  • jeśli leczysz się na chorobę nowotworową - przenieś pełną dokumentację obejmującą proces diagnostyki i leczenia choroby nowotworowej,
  • w przypadku wykonywania szczepień (dotyczy dzieci) – przenieś kartę uodpornienia dziecka (kartę szczepień).

Jak otrzymać dokumentację medyczną z dotychczasowej placówki?

  1. Zadzwoń lub udaj się do centrum medycznego Enel-Med i poproś pracownika recepcji o kopię dokumentacji medycznej (w formie papierowej lub elektronicznej). W tym celu masz prawo wyznaczyć pełnomocnika.
  2. Jeśli wybrałeś placówkę medyczną PZU Zdrowie przekaż papierową dokumentację medyczną bezpośrednio do tej placówki lub dołącz ją przez portal mojePZU.
  3. Jeśli wybrałeś placówkę partnerską, przekaż papierową dokumentację medyczną bezpośrednio do tej placówki.

Jak wygodnie dołączyć swoja historię choroby?

Skorzystaj z aplikacji mojePZU

Przed wizytą u lekarza w placówce medycznej PZU Zdrowie lub przed telekonsultacją możesz dołączyć swoją historię choroby. Lekarz będzie wtedy miał informację o przebiegu Twojego leczenia.

  1. Na stronie moje.pzu.pl wejdź w Szczegóły wizyty i w oknie Dokumenty wizyty kliknij Dodaj załącznik.
  2. Dołącz pliki z dokumentacją zapisane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym.
  3. Dokumenty zostały dodane, a lekarz będzie miał do nich dostęp przed wizytą.

Każda placówka medyczna ma obowiązek udostępnienia pacjentowi informacji o zrealizowanych przez niego konsultacjach lekarskich, badaniach lub zabiegach (art. 23-20 Ustawy o prawach pacjenta).

Czy wydanie dokumentacji medycznej kosztuje?

Zgodnie z przepisami placówka medyczna wydaje dokumentację bezpłatnie, jeśli pacjent chce ją otrzymać w żądanym zakresie po raz pierwszy. Dlatego nawet jeśli pobierałeś już część dokumentacji z danej placówki, a teraz chcesz otrzymać pozostałą część, placówka nie może naliczyć za jej udostępnienie opłat. Placówka może naliczyć opłatę jedynie w przypadku, gdy zwracasz się po tę samą dokumentację po raz kolejny. Jeśli pomimo zapisów ustawy, placówka będzie żądała zapłaty za wydanie dokumentacji medycznej, zrefundujemy poniesiony przez Ciebie koszt. Wystarczy, że prześlesz skan rachunku oraz numer swojego konta bankowego na adres liniazdrowia@pzu.pl, a w tytule maila wpiszesz „Refundacja ENEL MED”.

Oferujemy wygodne formy kontaktu z lekarzem PZU Zdrowie

Natychmiastowa pomoc lekarza dzięki telekonsultacjom

  • Formy kontaktu z lekarzem: czat, wideoczat lub rozmowa telefoniczna.
  • Aż 20 specjalizacji lekarskich dla dorosłych i dzieci, m.in. endokrynolog, ginekolog, kardiolog, diabetolog, dermatolog, alergolog, ortopeda, internista, pediatra.
  • Porady medyczne, skierowania na badania, e-recepty i zwolnienia lekarskie.
  • Zamówienie leków do wybranej apteki.

Kontakt 24/7 przez portal mojePZU lub infolinię

  • Portal mojePZU zapewnia:
    • umawianie i odwołanie wizyt i badań,
    • aktualną listę placówek,
    • wgląd w zrealizowane i nadchodzące wizyty i badania,
    • dostęp do zakresu Twojej opieki medycznej,
    • usługi telemedyczne.
  • Całodobowa infolinia medyczna 801 405 905 zapewnia:
    szybką podstawową pomoc medyczną.

Załóż konto na mojePZU i wygodnie korzystaj z opieki medycznej, gdziekolwiek jesteś!

  1. Wejdź na stronę moje.pzu.pl lub pobierz aplikację mojePZU.
  2. Wprowadź podstawowe dane: imię, nazwisko i PESEL.
  3. Podaj adres e-mail lub nr telefonu do potwierdzenia danych.
  4. Wpisz kod przesłany e-mailem lub SMS-em i dokończ rejestrację.