9 czerwca 2020
A A A

Jak przygotować się do telekonsultacji?

Co warto wiedzieć

Dzień przed wyznaczoną telekonsultacją pracownik recepcji może skontaktować się z Tobą, aby potwierdzić Twoją tożsamość i dane teleadresowe. Bez tych danych telekonsultacja nie może się odbyć. Dane te są potrzebne również, aby założyć Twoją dokumentację medyczną. Pracownik poprosi Cię także o podanie e-maila, na który otrzymasz niektóre dokumenty związane z wizytą. Jeśli lekarz wystawi Ci e-skierowania na dalsze badania diagnostyczne i konsultacje, znajdziesz je na swoim profilu w portalu mojePZU.

 

Jak się przygotować do telekonsultacji

  • Przeanalizuj swoje samopoczucie i ustal objawy, które chcesz omówić z lekarzem.
  • Zastanów się, co chcesz powiedzieć lekarzowi i o co go zapytać. Możesz sporządzić listę pytań.
  • Spisz leki, jakie zażywasz wraz z ich dawkowaniem.
  • Zadbaj o komfort rozmowy – poszukaj miejsca, w którym spokojnie porozmawiasz z lekarzem. Upewnij się, że nikt nie będzie Wam przeszkadzał.
  • Jeśli korzystasz z portalu mojePZU, przed wizytą umieść na swoim profilu dokumenty, z którymi lekarz powinien się wcześniej zapoznać:
    • akceptowalne formaty załączników to: PDF, TXT, JPG,
    • maksymalna wielkość dokumentów w formacie PDF oraz TXT to 0,5 MB.

Jeśli nie masz konta na portalu mojePZU, zachęcamy Cię do jego założenia.

Jak załączyć potrzebne dokumenty

Zaloguj się na swój profil na portalu mojePZU. Wybierz najpierw zakładkę „Zdrowie”, a następnie: 

Lista wizyt

Szczegóły

Dokumenty wizyty

Dodaj załączniki

Co warto przygotować

Swoje dane – zanim lekarz rozpocznie telekonsultację, musi potwierdzić Twoją tożsamość na podstawie daty urodzenia
lub PESEL-u.

Dane swojego dziecka – jeśli umawiasz na telekonsultację swoje dziecko, lekarz poprosi Cię o jego PESEL.

Wyniki badań, które chcesz omówić z lekarzem.

Dokumentację medyczną, do której chcesz się odnieść podczas telekonsultacji – np. wypisy ze szpitala, opisy badań
diagnostycznych lub inne dokumenty związane z przebiegiem Twojego leczenia.

Kartkę, długopis – mogą Ci się przydać, aby zanotować ważne dla Ciebie informacje

O czym warto pamiętać podczas rozmowy z lekarzem

  • Na początku poinformuj lekarza, w jakim celu chcesz się z nim skonsultować.
  • Udzielaj wyczerpujących odpowiedzi. Podczas telekonsultacji podstawowym źródłem wiedzy dla lekarza są – oprócz załączonych wyników badań i Twojej historii choroby – Twoje słowa. Dlatego powiedz o wszystkich zaobserwowanych objawach lub odczuwanych dolegliwościach.
  • Nie bój się pytać. Zadawaj przygotowane wcześniej pytania. Poinformuj lekarza, że chcesz zapisać najważniejsze dla Ciebie informacje.
  • Powiedz lekarzowi, jeśli czegoś nie zrozumiesz. Poproś go o wyjaśnienie.
  • Gdy nie usłyszysz jakiejś informacji, poproś o jej powtórzenie.
  • Jeśli lekarz nie poinformował Cię o wizycie kontrolnej, zapytaj, czy jest ona konieczna.

Co jeśli telekonsultacja nie wystarczy

Jeśli w trakcie telekonsultacji lekarz stwierdzi, że konieczne jest badanie lekarskie – musisz umówić się na wizytę
stacjonarną w jednej z naszych placówek

Zobacz, jak dbamy o Twoje bezpieczeństwo oraz jakie środki ostrożności wdrożyliśmy w naszych placówkach: pzuzdrowie.pl/kim-jestesmy/aktualnosci/bezpiecznie-korzystaj-z-naszej-pomocy-w-placowkach-pzu-zdrowie.

Dokumenty z konsultacji

Wystawione w trakcie telekonsultacji dokumenty znajdziesz na portalu mojePZU po zalogowaniu się na swój profil.
Możemy także przesłać Ci je plikiem zaszyfrowanym na Twój e-mail.

Na swoim profilu znajdziesz:

  • zalecenia lekarza, które podsumowują odbytą telekonsultację,
  • e-skierowania na dalsze badania lub konsultacje,
  • e-recepty – kod niezbędny do ich realizacji otrzymasz SMS-em,
  • informację o wystawionym zwolnieniu lekarskim.

Zobacz jeszcze: