- Jak umówić wizytę?
-
Wizytę u lekarza możesz umówić przez:
- serwis mojePZU (najpier musisz założyć konto w serwisie),
- całodobową infolinię - 801 405 905,
- aplikację mobilną PZU (pobierzesz ją z AppStore i GooglePlay).
- Jakie są granice wieku przystąpienia dla osób bliskich??
-
Do abonamentu mogą przystąpić:
- małżonek lub parter życiowy, jeżeli w dniu podpisania deklaracji nie ukończył 67 lat,
- dziecko, jeżeli w dniu podpisania deklaracji nie ukończyło 26 lat,
- Czy partner życiowy może być objęty innym zakresem abonamentu niż pracownik?
-
Możesz zmienić zakres z niższego na wyższy w dowolnym czasie obowiązywania umowy abonamentowej. Zmiana zakresu z wyższego na niższy jest możliwa wyłącznie w rocznicę zawarcia umowy przez pracodawcę.
- Kiedy mogę zmienić pakiet abonamentu z indywidualnego na rodzinny?
-
Możesz zmienić pakiet abonamentu z indywidualnego na rodzinny w dowolnym momencie obowiązywania umowy. W odwrotnej sytuacji zmiana jest możliwa wyłącznie w rocznicę umowy. Zmiany będą obowiązywały od pierwszego dnia miesiąca, jeśli do 25. dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego mają obowiązywać zmiany pakietów, wpłynie do nas Wykaz pacjentów, których dotyczy zmiana.
- Ile osób może być objętych pakietem rodzinnym?
-
Ochroną objęci mogą być pracownik i jego członkowie rodziny, bez względu na ich liczbę.
- Jaki jest czas oczekiwania na konsultacje?
-
Czas oczekiwania na wizytę lekarza rodzinnego, internisty i pediatry jest nie dłuższy niż 2 dni robocze. Konsultacje specjalistyczne realizujemy do 5 dni roboczych.
- Czy mogę samodzielnie wybrać lekarza, do którego chcę pójść na wizytę?
-
Jeśli wiesz w jakiej placówce pracuje lekarz, możesz to zasugerować konsultantowi. Warto jednak pamiętać, że w przypadku podania preferencji, czas oczekiwania może się wydłużyć. Wówczas nie ma gwarancji, że skorzystasz z konsultacji u lekarza w określonych parametrach dostępności.
- Czy w zakresie abonamentu są lekarze specjaliści dla dzieci, np. chirurg dziecięcy, kardiolog dziecięcy?
-
Lekarze specjaliści dla dzieci są dostępni w zakresie abonamentu. W przypadku dziecka do 15 roku życia, możliwość skorzystania z konsultacji specjalistycznych zależy od dostępności danego specjalisty.
- Zabiegi ambulatoryjne są realizowane bez skierowania. Czy potrzebuję skierowania na badania diagnostyczne?
-
Tak, na badania diagnostyczne potrzebujesz skierowania.
- Czy podczas wizyty w ramach abonamentu lekarz może wystawić zwolnienie lekarskie?
-
Tak, lekarz może wystawić Ci zwolnienie lekarskie podczas takiej wizyty.
- Jeśli mam stałego lekarza specjalistę, do którego chodzę na wizyty, to czy istnieje możliwość, abym w ramach abonamentu został umówiony do tego konkretnego (obecnego) lekarza?
-
Jeśli mam stałego lekarza specjalistę, do którego chodzę na wizyty, to czy istnieje możliwość, abym w ramach abonamentu został umówiony do tego konkretnego (obecnego) lekarza?
- Czy przed zabiegiem ambulatoryjnym muszę najpierw umówić konsultację lekarską?
-
Tak. Zabiegi ambulatoryjne wykonuje lekarz w ramach konsultacji lekarskiej lub pielęgniarka, o ile są wskazania medyczne i możliwość wykonania czynności w warunkach ambulatoryjnych w danej placówce medycznej bez szkody dla uprawnionego.
- Jak wyglądają zabiegi rehabilitacyjne wykonywane w tej samej placówce prywatnie i w ramach abonamentu? Czy zabieg będzie przeprowadzony tak samo, czy będzie trwał tyle samo czasu itd.?
-
Czas trwania zabiegu jest zgodny ze standardami przyjętymi przez placówkę. Powinny być one takie same dla zabiegów realizowanych w ramach każdego ze źródeł finansowania (NFZ, abonamenty, prywatne ubezpieczenia). Ewentualne zmiany mogą wynikać ze wskazań lekarskich.
- Czy lekarze mogą wystawiać recepty refundowane?
-
To zależy, czy lekarz ma umowę z NFZ. Jeśli chcesz dostać receptę na leki refundowane, poinformuj o tym konsultanta ppodczas umawiania wizyty. Konsultant umówi Cię do właściwego lekarza.
- Gdzie jest dostępna lista placówek?
-
Listę dostępnych placówek znajdziesz tutaj - link